Skip to main content

Obemannad butik

En komplett lösning för obemannade butiker där kunden identifierar sig, öppnar dörren, skannar varor och betalar direkt via mobilen.

En modern butikslösning utan personal

Vår lösning för obemannade butiker gör det möjligt att driva en butik utan bemanning, där kunder enkelt identifierar sig, handlar och betalar direkt via mobilen. Perfekt för företag som vill öka sin tillgänglighet och minska driftkostnader utan att kompromissa med kundupplevelsen.

 

Med en digital och säker inpassering kan du erbjuda försäljning dygnet runt, hantera varor effektivt och ge kunderna en modern shoppingupplevelse.

Så fungerar det – Kundens resa i den obemannade butiken

1

Identifiering

Kunden loggar in med BankID, eller för besökare i Sverige, med mobilnummer och betalkort.
2

Upplåsning

Kunden öppnar genom att skanna en QR-kod eller med hjälp av platstjänster.
3

Varukorgen

Kunden skannar streckkoderna eller söker upp de varor dom önskar handla.
4

Betalning

Kunden betalar med valfri betalmetod direkt via mobilen.

Användningsområden – Var kan lösningen användas?

Vår obemannade butikslösning passar för en mängd olika verksamheter och miljöer, bland annat:

Daglig handel

Kiosker, mindre och större butiker, gårdsbutiker, bensinmackar.

Retail

Klädbutiker, inredningsbutiker, hälsokostbutiker, sportbutiker.

Fritid & turism

Campingplatser, hamnbutiker, skidanläggningar, hotell och vandrarhem, gym och träningsanläggningar.

Arbete & utbildning

Kontorsfastigheter, byggarbetsplatser, skolor och univeristet.

Detta behöver du för att komma igång med obemannat

Vi hjälper dig genom din resa att förvandla befintlig eller starta en obemannad butik.

Butikslokal

En fysisk plats där du kan sälja dina varor och ta emot kunder. Vi besvarar de frågor du har så att du kan känna dig säker på att väljer rätt plats.

Leverantörer av varor

Ett sätt att fylla på butiken med varor att sälja.

Plattform för artikel- och lagerhantering

Med vår molnbaserad lösning kan du enkelt hantera artiklar, priser och kampanjer på distans. Vi hjälper dig komma igång med ditt sortiment på nolltid!

Smart dörrstyrning

Med vår hårdvara förvandlas din entré till en smart passage för era kunder. Vi hjälper dig med montage och installation via vår partner.

Bankpartner

Ett betalsystem som gör det möjligt för kunder att betala digitalt.

Plattform för kundköp

Vi har både webb- & mobilapp så era kunder kan öppna, handla och betala direkt via mobilen.

Läs om hur våra kunder använder oss

Folkpool

Läs om hur Folkpool använder Jobbs i deras obemannade butik i Borås..

Dygnet Runt

Läs om hur Dygnet Runt använder Jobbs i deras obemannade butik.

Flora & Floristik

Läs om hur Flora & Floristik använder Jobbs i deras obemannade butik.

Varför välja vår lösning?

Kostnadseffektivt & tillgängligt.

Minska behovet av personal i butiken samtidigt som kunderna får tillgång dygnet runt, vilket sänker driftskostnader och ökar tillgängligheten.

Säker identifiering & minskat svinn.

Genom personlig identifiering säkerställs att endast verifierade kunder får tillgång. Med kundloggning, övervakning och möjligheten att blockera kunder kan ni effektivt minska svinnet och öka säkerheten i verksamheten.

Flexibel & förbättrad kundservice.

Kunder kan enkelt registrera sig, öppna dörren och skanna sina varor med mobilen, vilket ger en modern och användarvänlig upplevelse.

Starkare insikter med kunddata.

Varje köp kopplas direkt till unika kunder och skapar värdefull försäljningsdata som ger er bättre insikter för att optimera marknadsföring, kampanjer och lagerhållning.

Full kontroll & skalbarhet.

Administrationsverktyget ger realtidsdata om försäljning och lagerstatus och möjliggör enkel expansion till fler butiker utan omfattande installationer.

Kontakta vår säljare Tobias

Tveka inte på att höra av dig till oss om du har frågor, vill boka demo eller beställa.

Tobias Engelbrektsson

Frågor och svar

Behöver vi installera någon särskild hårdvara?

Vad händer om en kund inte har BankID?

Hur säker är lösningen?

Hur lång tid tar det att sätta upp systemet?

Kan jag styra systemet från min mobil?

Vilka betalmetoder stöds?

Hur hanteras kvitton för kunder?